This is how we fix the most common Uplay errors on PC

Uplay error messages

Ubisoft is well-known for the great games it dishes out every year.

In fact, things we going so well for Ubisoft that they figur ethey could create their own game distribution platform.

That’s the story of how the Uplay client came into existence, and this article will tell you how to fix some of the most common error you might meet while using it.

Fix common Uplay error messages

1. Errors 17008, 17012, 17013 and 17014

1.1 Run Uplay with administrator rights

  1. Right-click he Uplay
  2. Select Run as Administrator

Uplay Error Run as administrator

1.2 Install a fresh copy of Uplay

  1. Press Windows + R
  2. Type in control appwiz. cpl to open the Programs and features window
  3. Look for Uplay
  4. Right-click it and select Uninstall
  5. Once it is done, go back to Ubisoft’s website and download it again.

Uplay Error uninstall

2. Error 17011

  1. Check to see if you have sufficient disk space by:
  2. Pressing Start
  3. Type in This PC and click it
  4. Right-click the partition where you want to download your game
  5. Select Properties
  6. Make sure to you have sufficient disk space for your game.

If that is not the issue, try running Uplay with administrator rights

Uplay error check disk space

3. Errors 17002 and 17009

You need to check and see whether the account of the game you want to launch is linked to your Ubisoft account,

There are Ubisoft games out there that can also be bought through Steam, so be sure you have the two accounts linked.

Also make sure you are logged with the right account credentials, and that the game you are playing is not an expired Demo.

Uplay Wrong credentials error

4. Errors 17006 and 17017

These are generally network-related issues, and can be fixed by doing one of the following:

  • Reset your network hardware
  • Make sure that no software running on your PC is affecting your ability to connect with Uplay
  • Port forwarding, and these are the ports you need for Uplay PC:

TCP: 443, 14000

  • Rule out that an outdated configuration blocks our connection.
  • Obtain an up to date IP address of the webservice you want to connect to.
  • Check for other factors that may limit your ability to connect.

5. Erros 17005 and 17016

No exact cause is known for this error, but if you do encounter them, the Ubisoft support staff recommends that you contact them immediately and share with them these three log files:

6. Any other Uplay error that might occur

If any other error message might appear to you, try one of the solutions listed above, most importantly:

  • Running Uplay with administrator rights
  • Troubleshooting your network connectivity
  • Install a fresh copy of Uplay

If you have new information as to how to fix any of the errors listed above, please let us know in the Comments section below.

Uplay не удалось синхронизировать достижения – как исправить?

Ошибка клиента Uplay появляется по разным причинам. Иногда его блокирует антивирус, в самой игре есть поврежденные файлы или же проблемы с Hosts записями. Такое происходит как на телефоне, так и на компьютере. Во время запуска на экране появится сообщение, что не получилось синхронизировать данные. И это не только в какой-то конкретной игре, а в разных.

Ошибка Uplay

Решить проблему можно 4 способами. Но перед этим нужно проверить, обновили ли вы Uplay и работает ли сервис. Если с этим нет проблем, то можно приступать к другим действиям.

Способом №1 – повторно войти в свой кабинет

Иногда бывают проблемы со связью и в этом случае нужно переключиться в автономный режим, а потом вернуться в онлайн. Для этого есть несколько действий:

  1. Включить Uplay и зайти в меню, которое находится сверху слева;
  2. Выбрать Go offline и подождать, пока переключится в офлайн;
  3. Потом снова выбрать Go online. Возможно система попросит заново авторизироваться в личном кабинете.

переподключить сеть

Способ №2 – Закрыть программы, которые работают через Uplay

Закрыть программы

Иногда программа начинает глючить только из-за того, что много процессов работает одновременно. Их нужно закрыть, перезагрузить программу и открыть снова только нужное. Сделать это можно в такой последовательности:

  1. Нужно нажать на кнопку Виндовс и зайти в Диспетчер Задач;
  2. Выбрав Uplay нужно нажать «завершить задачу»;
  3. Через минуту можно запускать программу обратно и перезагрузить компьютер.

Способ №3 – Открыть доступ Uplay через антивирус

Иногда антивирус блокирует систему. В этом случае выбрав отключение антивируса, вы сильно рискуете, но возможность использовать компьютер увеличивается. Для этого нужно сделать:

  1. Закрыть все задачи Uplay;
  2. Отключить защиту на компьютере и в ней разрешить Uplay работать;
  3. Включить защиту.

открыть доступ Uplay

Способ №4 Почистить Hosts файлы

В Hosts файлах хранятся данные про IP адрес владельца компьютера. И если проблемы с Uplay, то это возможно из-за сохраненных файлов. Чтобы убрать это сделайте:

Чистим Hosts

Hosts

  1. Закройте Uplay через диспетчер задач;
  2. Потом через проводник найдите C: Windows System32 drivers etc;
  3. Лучше сохранить старую копию файла и убрать туда, откуда его не удалят;
  4. Запустить блокнот от имен администратора;
  5. Через блокнот откройте файл, который находится C: Windows System32 drivers etc;
  6. Сделать все файлы текстовыми;
  7. Запустить файл Hosts;
  8. В этой файле нужно посмотреть, есть ли записи Uplay или нет. Если они там есть, то их нужно удалить, сохранить файл;
  9. Потом можно перезапустить программу.

Профессиональный автор, веду свой канал в Яндекс. Дзен. Увлекаюсь программированием, разработкой сайтов и информационными технологиями

Источники:

https://windowsreport. com/fix-uplay-errors/

https://atki. ru/uplay-ne-udalos-sinhronizirovat-dostizheniya-kak-ispravit/

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: