How to fix Hikvision code error 153

The Hikvision code error 153 is generated when there are too many attempts to login into the Hikvision camera or DVR/NVR by using the wrong password through the iVMS-4500 smartphone app.

Sometimes the password is incorrectly typed into the smartphone and the app sends it to the device more than once and that counter backs with an error that locks the camera for (usually) 30 min to protect against a possible hacker attack. To solve error code 153, you need to the device or wait 30 minutes.

How to fix Hikvision error code 153

This error shows when the device is hit with the wrong password many times via the iVMS-4500 phone app. Eventually, it enters into lockdown to protect the user credentials. You’ll just see there [Code error: 153] (as shown on the picture below).

How to fix Hikvision code error 153

Try the following suggestions to fix the problem.

Reboot the device

In many cases, this is the easy solution for code error 153. Simply reboot or restart the camera or the DVR/NVR. Once the machine is back on, try to enter the username and password again, hopefully, there will be no mistake this time.

Wait 30 minutes

Another way to solve code error 153 is by waiting at least 30 minutes until the camera is ready again to let the app authenticate again. As we mentioned before, this error shows up when someone is using the wrong password to access the security device. By waiting 30 minutes, you’re allowing the camera’s protection layer to time out.

Access your device from a computer

You can unlock the device by accessing it through a computer that uses a different IP address. Go to Remote configuration > System > Login Security to unlock the IP used by the smartphone.

Update the firmware

It has been reported that, sometimes, the issue is solved by updating the firmware on the IP camera or the NVR/DVR in question, especially if you’re units are old products. Additionally, make sure the phone app (iVMS-4500) is up-to-date.

Does this error mean that someone knows your password?

Security-wise, should you be concerned when you get this type of message? What if you’re using the right password but you’re still getting code error 153? That means that perhaps someone else is trying to access your camera/Hikvision system by sending a different combination of username and password (trying an incorrect account). You never know.

However, the IP camera or Hikvision DVR/NVR will lock itself for 30 minutes in order to prevent this type of situation. It’s recommended to check your network security or ensure that your password is not compromised (use a combination of letters, numbers, and special characters).

How to fix error code 153 in LTS cameras

Hivkison sells its products to other companies that rebrand them and resell them to end-users (these products are called OEMs). And, since it’s the same software, error 153 may show up on various camera brands that are not directly labeled as Hikvision, for example, the LTS cameras.

To fix error code 153 in LTS cameras, navigate to the Security Service configuration section and uncheck the box that says “Enable Illegal Login Lock”. If the issue still persists, contact the LTS and update the firmware on your device.

Код ошибки Hikvision 153 (как исправить)

Код ошибки Hikvision 153 (как исправить)

Код ошибки Hikvision 153 возникает, когда слишком много попыток войти в камеру или видеорегистратор с использованием неверного пароля в мобильном приложении iVMS-4500. Для решения проблемы просто перезагрузите устройство или подождите 30 минут.

Что вызывает код ошибки 153

Когда устройство получает слишком много запросов с неправильным паролем, на экране iVMS-4500 появляется ошибка 153 (см. Рисунок ниже).

Иногда пароль неправильно вводится в мобильный телефон, и приложение отправляет его на устройство более одного раза, что приводит к ошибке и блокирует камеру на некоторое время для защиты от хакерской атаки.

Как исправить ошибку 153

Есть разные способы решить проблему с этой ошибкой:

1. Перезагрузите устройство

Решение этой ошибки очень простое: просто исправьте пароль в iVMS-4500 и перезагрузите камеру или видеорегистратор, выключив и снова включив его.

2. Подожди немного

Вы также можете решить проблему с кодом ошибки 153, просто подождав некоторое время, пока камера снова будет готова, чтобы приложение снова могло аутентифицироваться.

Камера блокируется на 30 минут, а затем возвращается в нормальное состояние.

3. Доступ к устройству с компьютера

Вы также можете получить доступ к камере / цифровому видеорегистратору с другого компьютера с другим IP-адресом и перейти к удаленной настройке -> Система -> Безопасность входа в систему, чтобы изменить конфигурацию и разблокировать IP-адрес, используемый мобильным телефоном.

Возможно, вы используете правильное имя пользователя и пароль, но по какой-то причине приложение iVMS-4500 по-прежнему очень часто показывает код ошибки 153 .

Это может быть кто-то другой, пытающийся получить доступ к вашей камере или рекордеру, просто отправив другую комбинацию имени пользователя и пароля.

Камера или видеорегистратор заблокировались на 30 минут, чтобы предотвратить возникновение подобного рода ситуаций, которые могут вызвать проблемы, поэтому проверьте безопасность своей сети.

Код ошибки 153 в других устройствах

Hikvision продает свои продукты другим компаниям, которые перепродают их под другим брендом (OEM-продукты), поэтому иногда такая же проблема с кодом ошибки 153 появляется в других камерах.

Хороший пример — камеры LTC, использующие аппаратное обеспечение Hikvision, и возникает та же ошибка, и вход в камеру невозможен.

Как исправить проблему в камерах LTC

Чтобы исправить код ошибки 153 в камерах LTC, перейдите на вкладку конфигурации « Служба безопасности» и снимите флажок « Включить блокировку нелегального входа ».

Если ваша LTC-камера представляет эту проблему, рекомендуется обновить прошивку, потому что эта проблема обычно возникает со старой прошивкой.

Заключение

Код ошибки 153 — это проблема, которую легко исправить, но важно обновить встроенное ПО камеры или рекордера, а также убедиться, что вы используете последнюю версию приложения iVMS-4500.

Если понравилась статья поделитесь в социальных сетях, кликнув по иконкам ниже

Источники:

https://securitycamcenter. com/hikvision-code-error-153/

https://security59.ru/a231614-kod-oshibki-hikvision. html

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: